No niin nyt on menossa kolmas päivä totista laihdutusta ;) Olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa. Maanantaina söin noin 1600 kcal ja tiistaina noin 1200 kcal. Maanantaina kävin kävelylenkillä ja tänään keskiviikkona on myös tarkoitus liikkua. Olo on ollut hyvä enkä ole kärsinyt nälästä.

Kesälomalla tuli nautittua tuota alkoholiakin normaalia runsaammin, joten olen ajatellut pitää nyt ainakin 2 viikon totaalikieltäytymisen. Voi käydä niinkin, että olen ilman kokonaiset 4 viikkoa.

Sitten tähän hokkuspokkus osastolle ;) Olen napsinut ruokailujen jälkeen Liposinol kuituvalmistetta. Sen tarkoitus on sitoa osa ravinnon rasvoista sekä tietysti täytttää vatsaa. Ruokailuni ovat nyt olleet muutenkin vähärasvaisia, joten eipä siinä ole paljon Liposinolilla tekemistä. Valmisteen sanotaan sitovan lähes kolmanneksen syödystä rasvasta. Valmiste on kyllä aika arvokas riittävyyteensä suhteutettuna. Laskin, että mulla menee yksi paketti noin 9 päivässä ja se maksoi muistaakseni noin 24 euroa. Syön nyt ainakin tämän yhden paketin ja katson sitten ostanko lisää. Varastossa on purkki cla-kapseleita odottamassa. Mietin, että en viitsi syödä niitä samaan aikaan kuitutablettien kanssa. Maalaisjärki sanoo, että kuidut saattaisivat imeä osan hyödyllisestä cla-kapselin rasvasta. Tiedä sitten kävisikö näin, mutta varmuuden vuoksi en niitä samaan aikaan nauti. Kalaöljykapselitkin ovat tauolla tällä hetkellä samasta syystä. Niitä en muutenkaan napsi ihan sitä suositeltua määrää, koska saan helposti mustelmia ja olen miettinyt, että kalaöljy saattaa olla osasyynä niihin.

Olisi kiva kuulla mitä luontaistuotteita ymv. kanssalaihduttajat käyttävät urakkansa tueksi ja kokemuksia niiden hyödyllisyydestä. Itse omalla kohdallani voin sanoa, että iso osa tuotteiden hyödyllisyydestä on varmasti ns. psykologisia. Uskon niiden tukevan pyrkimyksiäni ja tämähän on jo iso apu :)

Ihanaa olla taas terveellisellä tiellä!